Sessizlikteki Çığlıklarda Yalnız Değiliz.

 Merhabalar ilk yazımı bizim için yazmak istiyorum.Biz kadınlar için.
Maalesef ki ülkemizde cinayetler,şiddetler, tacizler,tecavüzler biteceği,azalacağı yerde artmakta. Size kendimle alakalı bir şey anlatmak istiyorum. Ben küçükken bir akrabam tarafından tacize uğradım.Küçüktüm sesimi çıkaramadım. Ama her zaman kendime kızdım neden sustun ki neden sesini çıkarmadın diye. Ama aslında kızmam gereken ben değildim ki bana onu yaşatana kızmam gerekti. Bana dokunmaya hiçbir hakkı yoktu. Şimdi yine aynı şeyler oluyor bana değil ama benim gibi bir sürü kişiye.Adımız aynı değil ama yaşadıklarımız ruhumuzun acısı aynı. Şimdi sizce biz yaşayanlar mı suçlu bize bunu yaşatanlar mı? Yaşın bir önemi var mı? Giydiklerimizin, makyajımızın bir önemi var mı? Sapık olan hep sapıktır. Bizim bunlar hakkında konuşmamız gerekiyor.Hepinizin bildiği üzere çok yakın tarihte acı bir kaybımız oldu Duygu Delen... Daha 17 yaşındaydı. Yaşayacak çok şeyi vardı.Birisinden hoşlanmıştı. Ama o güzel duyguları hissettiği erkek tarafından öldürüldü. Peki öldürülmeden önce o kızın neler yaşadığı hakkında en ufak bir fikrimiz bilgimiz var mı? Yok... Sadece tahmin edebiliriz. O güzeller güzeli Duygumuz tehditlere maruz kaldı. Eğlenmesi gerekirken korkuyla endişeyle yaşadı. Tehditle gittiği evde şiddet görüp öldürüldü. Peki burada suçlular kim? Sadece Duygu'yu öldüren kişi mi? Bence hayır.Mehmet Can Kaplan'ın şu zamana kadar bütün yaptığı hatalarda kıydığı canlarda yaptığı şımarıklıklarda yanında olan yakınları. O kız orada çığlıklarıyla kurtarılmayı beklerken kulaklarını kapatıp sağır olanlar, gözlerini kapatıp kör olanlar, sessiz kalıp kalpsiz olanlar da en az katil kadar suçlular. O kızın kıyafeti,makyajı hakkında yorum yapılacağına namus bekçiliği ahlaklı kesileceğine yaşanılan bu cinayete yorum yapılsın. Kimse kimsenin namusu değildir. Kimse kimsenin namusuna dil uzatamaz. Herkes sadece kendi namusundan sorumludur bunu da asla kimse unutmasın. Benim namusum sadece beni ilgilendirir .O güzel kızın namusu da öyle. Kıyılan cana bakılmalı. Kıyafete değil. Biz birlikteyiz güçlüyüz. Erkekler gibi rahatça gülüp,giyinip, gezip dolaşmak istiyoruz. Biz en çok da ADALET istiyoruz. Sesi çıkmayan tüm çocuklara ve kadınlara söylüyorum konuşun anlatın. Utanması gereken siz değilsiniz onlar.Yaşadıklarınızı bilsinler. Bilin istiyorum YALNIZ değilsiniz YALNIZ değiliz. 

Yorumlar